tv-gudstjänstI början av januari kommer SVT sända fyra stycken gudstjänster som Slottshagskyrkan och Rosengårdskyrkan ansvarade för och som spelades in i Slottshagskyrkan i oktober.

Se tider nedan för när de sänds i SVT2. Samtliga gudstjänster kommer även finnas på svtplay.se.

1 jan 2017 10.05 SVT2
Gudstjänst från Slottshagskyrkan, Helsingborg. Nyårsdagens gudstjänst kommer från Helsingborg, och det är Rosengårdskyrkan och Slottshagskyrkan som firar gemensam gudstjänst. Pastor Lennarth Nilsson predikar och för sång och musik står Slottshagskyrkans sångare och musiker.

6 jan 2017 10.05 SVT2
Gudstjänst från Slottshagskyrkan, Helsingborg. Trettondagens gudstjänst kommer från Helsingborg, och det är Rosengårdskyrkan och Slottshagskyrkan som firar gemensam gudstjänst. Jo-Anna Axéll, pastor i Rosengårdskyrkan, predikar över temat ”Att följa stjärnan” och vi får lyssna till julens sånger av Helsingborgs Lucia 2015 med tärnor och barnkören, under ledning av Siw Leijon.

8 jan 2017 10.05 SVT2
Gudstjänst från Slottshagskyrkan, Helsingborg. Dagens gudstjänst kommer från Slottshagskyrkan i Helsingborg och tillsammans med Rosengårdskyrkan firar man gemensam gudstjänst. Temat för dagen är ”Jesu dop” och över detta predikar pastor Lennarth Nilsson. Royal Gospel Choir och barnkören medverkar tillsammans med församlingens sångare och musiker, under ledning av Elisabeth Falk.

15 jan 2017 10.05
Gudstjänst från Slottshagskyrkan, Helsingborg. Från Helsingborg kommer söndagens gudstjänst och det är Rosengårdskyrkan och Slottshagskyrkan som firar gemensam gudstjänst. Pastor Jo-Anna Axéll predikar över temat ”Att se vem Jesus är” och för sången och musiken står Rosengårdskyrkans kör under ledning av Siw Leijon.