Reflekterande veckobrevläsare!

Inom tolvstegs-samlingar så hörs ofta ”Hej, jag heter xxx och jag är beroende och jag är här för min egen skull!”

När jag hörde det första gångerna tyckte jag det lät märkligt med ”jag är här för min egen skull”.

Efter ett tag förstod jag att det oftast är en lång process för många innan de når detta stadium av självinsikt.

Så småningom insåg jag min egen sträcka att behöva gå för att bli mera närvarande ”för min egen skull” i mina olika åtaganden…

Om jag skall välja ett tema för resten av livet får det bli ”inte en dag utan mig själv”!

I TV2-gudstjänsterna från Slottshagskyrkan som sänds på nyårsdagen och den 8 januari kl 10.05 så kommer jag att reflektera –tillsammans med övriga medverkande- kring möjligheten att fungera i den tillhörighet där jag får vara ”all inclusive”.

Vi ses i rutan!

Ett Gott Nytt personlighetsframkallande År!

Du finner mig på pastorlennarth@slottshagskyrkan.se om och när du vill.