Kärnpunkten

Våningen under Slottshagskyrkans kyrksal kallas Kärnpunkten. Här finns en stor samlingssal, en cafeteria, det mindre kärnrummet och en sporthall. Lokalerna hyrs ut till föreningar och företag för kurser, konferenser och fester. I anslutning till Kärnpunkten ligger också en Montessoriförskola och en Montessoriskola för årskurserna 1-3.

Från Kärnpunkten är det 2-3 minuters gångväg till Stortorget, med alla affärer, restauranger, post och bank. Några minuter till så når du färjeläget till Danmark.

Fakta om Kärnpunkten
Kärnpunkten innehåller ca 1200 m² lokalyta med många användningsområden:

• Samlingssal – 144 m², med plats för 100 personer vid biografsittning och 80 vid skolsittning, flexibel scen, piano och förstärkaranläggning.
  • Cafeteria – plats för 50 personer, öppen spis med vikvägg till samlingsal.
  • Kärnrummet – för den mindre samlingen upp till 25 personer.
  • Sporthallen – fullt utrustad för t.ex badminton, volleyboll, innebandy, gympa och aktiv träning. Storlek 30×11 m. Bastu.

Kontakta oss gärna för bokning och visning av lokalerna. I de flesta fall finns vi anträffbara måndag-fredag kl 9-15 på expeditionen