Royal Gospel Choir

gospelkör

Royal Gospel Choirs heter vår kör och vårt mål är att genom sång sprida glädje samt gospelns evangelium. Föreningen är en ideell förening som är demokratisk och inkluderande. Kören består av 30-40 medlemmar i åldrarna 14-83 år. Vi övar och sjunger på gudstjänster i Slottshagskyrkan och även i andra sammanhang och på andra platser. Kören leds av Elisabeth Falk.

Övningar
Vi övar på måndagar i Slottshagskyrkan kl 18.30. Har du frågor eller vill bli medlem kontakta Elisabeth Falk tel 0708386869 eller mejla royalgospelchoirhbg@gmail.com

För aktuella event se
royalgospelchoir.com

Färdigheter

Upplagt på

28 april, 2015

3 Kommentarer

1. Hej

Jag lyssnade på royal gospel choir idag på söndagsgudstjänsten i kanal 2 och känner att jag måste skriva till er. Ni är en fantastiskt bra kör med en jämn och fin klangbild. Solisten Hanna har också en jättefin röst och ett kontrollerat vibrato. Fortsätt att sjunga och sprida budskapet på detta underbara sätt. Tack!

Med vänlig hälsning,
    Kristoffer
    Körledare och sångpedagog vid Hagströms musikskola Umeå

2. sjunger kören vid varje gudstjänst ?

3. Hej!
    Nej, kören sjunger inte i varje gudstjänst. Men ett par gånger per termin. Håll utki här på hemsidan! 🙂

Skicka kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *