Efter att endast firat gudstjänst online sedan 29 mars, börjar vi nu att fira gudstjänst på ett mer “normalt” sätt. Vi kommer att fortsätta sända gudstjänsterna via Facebook och slottshagskyrkan.se för de som inte har möjlighet att ta sig till kyrkan.

Från och med söndagen den 6 september öppnar vi upp våra gudstjänster igen. För närvarande måste offentliga samlingar dock hållas under 50 mötesbesökare, inklusive alla medverkande.

För att det ska fungera måste vi alla hjälpas åt med följande åtgärder:

• Stanna hemma när du är sjuk för att undvika att smitta människor.
  • Håll avstånd – ca 1,5 m.
  • Tvätta händerna ofta med tvål och varmt vatten. Handsprit kan vara ett alternativ när du inte har möjlighet till handtvätt.
  • Genom att hosta och nysa i armvecket eller i en pappersnäsduk hindrar du smitta från att spridas i din omgivning eller från att förorena dina händer.
  • Vi hälsar inte i hand på varandra.
  • Sitt enbart på markerade platser i kyrksalen.
  • Begränsat antal är 50 st i lokalen – tyvärr kan vi inte ta emot fler besökande utan hänvisar till livesändning av gudstjänst på sociala medier och hemsidan.
  • Tillgång till handsprit i entrén.
  • Vårt kyrkkaffe får vänta ännu en tid, men det går bra att ta med en egen fikakorg.

Det är värt att ta del av den information som ges på Folkhälsomyndighetens hemsida omkring hur den pågående pandemin kan drabba oss.

Upprätthåller vi ordning och reda och är rädda om varandra tror vi att detta ska fungera, samtidigt som vi längtar efter att få komma nära varandra igen och ber om att denna kris snart ska vara ett minne blott.

Välkommen med på söndag kl 11. På plats eller via internet!
/Styrelsen