Inspirationsdag kring Andrum och Sinnesro - Rosengårdskyrkan

lör05okt10:00lör17:00Inspirationsdag kring Andrum och Sinnesro - Rosengårdskyrkan

Info

Välkommen till en inspirationsdag hur vi skapar rum och tid för hur vi kan mötas i öppenhet och längtan efter tro i våra församlingar.

Hur vi, utifrån de liv vi lever, kan komma samman och tända ljus, be liksom dela hopp i all enkelhet. En sådan samling kan ha olika namn och prägel utifrån sina sammanhang.

Dagen rymmer inspiration och ger förslag på former att utgå från utifrån erfarenheter kring Sinnesro-, Andrums- och Rastplats-arbete i olika församlingar. Vi talar om delande, gästfrihet, rummets, musikens och språkets betydelse, vikten av olika kreativa uttryck liksom mycket mer. Dagen vill inspirera, erbjuda kontaktnät och samla oss som kyrka i ett arbete kring heliga vanor. Vi kommer också att dela en andakt under eftermiddagen – för livet här och nu.

Under dagen medverkar

• Sara Sjölander, pastor i Rosengårds- och Slottshagskyrkan
  • Ann-Christine Lindholm, pastor i Vårdklockans kyrka, Visby, arbetar med Andrum och sinnesroarbete
  • Lena Bergström, pastor Rastplats Söder, Andreaskyrkan samt evangelist i Equmeniakyrkan
  • Lena Wohlfeil, samordnare för musik och kreativa uttryck, Equmeniakyrkan
  • Anna Eriksson, redaktör Brukssånger och arbetsgrupp för barn och församling, Equmeniakyrkan
  • Magnus Franzén, verksamhetsutvecklare kyrka, Studieförbundet Bilda
  • Elisabeth Lindgren, handläggare för lärande och undervisning, Equmeniakyrkan

Info och anmälan
Dagen är kostnadsfri. Fika och lunch ingår och du bjuds på smörgås vid ankomst.
Kom gärna flera från församlingen; anställda och ideella tillsammans.
Anmälan senast 26 september via bilda.nu
Frågor? Kontakta Elisabeth Lindgren, elisabeth.lindgren@equmeniakyrkan.se, 0765-053151
Adress: Rosengårdskyrkan, Brytstugevägen 2, 25461 Helsingborg

Arrangörer