Alpha

tor12sep18:00tor20:00Alpha

MIDDAG, FÖREDRAG, SAMTAL
OCH FRÅGOR OM KRISTEN TRO.
MER INFO, ANMÄLAN: SARA SJÖLANDER

Torsdagar 18.00
Elva kvällar och en helg för dig som vill fördjupa dig i kristen tro.
Mat, föredrag och samtal i grupper.

Vill du eller någon du känner gå kursen? Anmäl er till Sara Sjölander! (sara@rosengardskyrkan.se)
Både du som känner dig ny och du som funnits i kyrkan i hela ditt liv är välkommen med. Många vittnar om att Alpha kan ge nya perspektiv och ny inspiration även efter lång tid av församlingsengagemang.

Vi söker även dig som vill vara med och leda samtalsgrupper. Du behöver inte ha alla svar, utan snarare vara nyfiken på människors tankar. Vi inleder med en ledarträff den 29 augusti så du känner dig trygg i uppdraget. Prata med Sara om du är intresserad.

Gemenskapen vid middagsbordet är central i Alpha. Vill du förbereda mat vid ett eller flera tillfällen? Hör av dig till Sara.

12 September, 2024 18:00 - 20:00(GMT+00:00)

Slottshagskyrkan

N. Långvinkelsgatan 26