Allhelgonahelgen håller på att glida in i natten när detta skrivs.
Var idag med om välsignelse för Erik och Lovisa, våra tvillingbarnbarn som nu blivit fem månader.
Det betydde att vi tillsammans i en gudstjänst fick tacka Gud och välsigna dem, och göra detta i medvetande om en kärleksfull Gud som har skapat och som vet vad som är nedlagt i dem.
Att få använda den urgamla Aronitiska välsignelsen  är starkt.
”Herren välsignar dig och beskyddar dig. Herren låter sitt ansikte lysa mot dig och visar dig nåd.  Herren vänder sitt ansikte till dig och ger dig sin fred”
Egentligen tror jag att det är vår kallelse som med-människor att få vara med och välsigna varandra.
Hela tiden.
Att välsigna är att upprepa de goda orden över människor, att uppmuntra, vara med och skapa en miljö som gör människor stolta och frimodiga att våga visa det de innerst inne bär på.
Att t o m få vara ett vikarierande hopp för varandra när hopplöshetens mörker faller.
Jag brukar lägga till ”…Herren vänder sitt ansikte till dig i Jesus Kristus och ger dig sin frid och fred…”
Ett hopp som tar gestalt mitt i livet och som också överbryggar dödens mörker.
Ljust det…
En välsignad vecka önskar pastor nilsson.
ps. Vill du införskaffa 2009 års almanacka, illustrerad med Helge From, så maila mig. 80 kr plus porto.