Har tillbringat en stor del av helgen på hälsomässan som är förlagd till Idrottens hus.
I utbudet finns allt från tupperware-prylar till reiki-healing.
För femte gången har vi erbjudit samtal, förbön och välsignelse.
Otroligt fascinerande att möta människor på deras ”planhalva” och vara med om att välsigna.

På lördagen höll jag ett litet seminarium kring Martin Lönnebos ”Frälsarkransen”, en genomgång av de 18 pärlornas innebörd med en liten meditation som avslutning.
Gudspärlan, pärlor som symboliserar människan, dopet, öknen, bekymmerslösheten, kärleken, det hemlighetsfulla, sorgen och döden, uppståndelsen och däremellan sex stycken tystnadspärlor.
Frälsarkransen är tänkt som en beskrivning av Jesu liv, lidande, död och uppståndelse.
Blir därigenom också en hjälp att hålla ihop livets olika beståndsdelar.
Den finns alltid med mig i fickan.
Jag använder den inte varje dag som inspiration för min bön men den är en påminnelse om att vad som än händer, kan och bör det integeraras i mitt liv med hjälp av Mästaren Jesus.
Vi behöver konkreta avstamp för vår tro.
Frälsarkransen kan vara en hjälp att hålla oss flytande så att vi inte sjunker ned i misströstan.
En god vecka med ”flyt” önskar pastor nilsson.