Så är det påskvecka igen.
Möjligheten finns att följa Jesus på hans väg via Dolorosa till Golgatas död och uppståndelse.
Hur han avklädes allt och ändå behåller allt av värde.
Medan hans omgivning avslöjas och den ena masken efter den andre faller av.
Kommer att tänka på John Cleese briljanta filmatisering ”Life of Brian”.
Många uppfattade den som en satir över Jesus.
Men i en intervju slog Cleese ifrån sig:
”Nej, nej, nej! Filmen är en satir över religiös och poilitisk fanatism och sekterism. Men Jesus -honom kan man inte göra satir på, av det enkla skälet att han inte har ett spår av hyckleri i sig. Och då finns där inget att driva med…. Jesus är alldeles för sann…”
Vilken möjlighet att få bli hans medvandrare denna påsk…
En innerlig påskvandring i Mästarens ljus önskar pastor nilsson.
maila direkt på pastor@slottshagskyrkan.se

ps vill du få ytterligare en dimension under veckan så är du välkommen till ”stilla stunder i stilla veckan” måndag-torsdag 19.30 i Kärnpunkten –ingång N. Långvinkelsgatan 26. Marianne Markusson och Lise Dandanell från Helsingör ställer ut tavlor som beskriver passionshistorien och uppståndelsen, Erik Wing spelar cello. Se mera info på hemsidan.