Kom och lyssna på Ingegerd Rooth och Marita Johansson som berättar om sitt spännande och viktiga arbete mot malaria i byn Nyamisati, Tanzania.

Ingegerd Rooth är läkare, praktiserande kirurg, missionär och har doktorerat på Karolinska Institutet inom just malaria.

Tid: Kl 9.30 finns frukost framdukad. Kl 10.00 börjar Ingegerd och Marita tala.

Plats: Slottshagskyrkan, Nedre Långvinkelgatan 26 (ingång från gatan), Helsingborg

Ingen förhandsanmälan krävs. För frågor ring Sven Sturesson på 0703-478265 eller Slottshagskyrkans expedition 042-132638 / 146847 kl 9-12.

Myggnät räddar liv!

Köp ett, eller flera, myggnät för 50 kronor så är Du med och skapar trygghet för en hel familj!

Bakgrunden är att Ingegerd nu ska i Karolinska Institutets regi göra en ny studie om hur man begränsar malariaspridningen. Du är med och stödjer detta viktiga arbete genom att ge ett, eller flera, myggnät till familjer i byn. Att få ett myggnät ger ett bra skydd mot malaria, dessutom med ett insektsdödande impregnering som varar i fem år, och betyder mycket för en familj. Ingegerd och Marita känner mycket väl till förhållandena sedan många år och säkerställer att de kommer rätt.

Enklast gör du detta genom att sätta in summan för de antal myggnät du vill ge: 1 – 50 kr, 2 – 100 kr, osv, på bankgiro 5043-6328, märk insättningen med ”Myggnät”. Tack för din gåva!

Nyamisati 2002 019