Välkommen till Pilgrimsfestivalen – kyrkornas del av Helsingborgsfestivalen.

Pilgrimsfestivalen arrangeras av Helsingborgs Kristna Råd. Som tidigare har vår Pilgrimsfestival ett utsökt läge i Stadsparken, granne till Biblioteket och centralt placerad längs gångstråket där tiotusentals helsingborgare och gäster från andra håll passerar dagligen. Här kan du finna några minuters lugn och ro i festivalvimlet.

Vid Pilgrimstältet erbjuder stadens kyrkor inte bara barnaktiviteter, underhållning och möjlighet att sitta ner och fika, utan även möjlighet till pilgrimsvandring, gudstjänster och andakt.

I år medverkar bl a Alf Lax, Voices, Malin Arvidsson, Håkan Carlman, Rydebäcks Gospel, Elidas besättning, Siw Leijon, Hanna Forsberg och The Headmasters, Bosse Magnusson, Anna & Andreas Weister Andersson, Soulit Dragit, Gentlemen & Gangsters, Stig Jirenius, Slottshagskyrkan Band samt One Nation.

Varje dag under Pilgrimsfestivalen finns det möjlighet att deltaga i pilgrimsvandringar under ledning av Lennarth Nilsson. Start vid Välsignelsetältet kl 15, 17 och 19.

Läs mer om program, gäster och de olika tälten på Pilgrimsfestivalens hemsida.

Välkommen!