Välkommen till Pilgrimsfestivalen – kyrkornas del av Helsingborgsfestivalen.

Pilgrimsfestivalen arrangeras av Helsingborgs Kristna Råd. Som tidigare har vår Pilgrimsfestival ett utsökt läge i Stadsparken, granne till Biblioteket och centralt placerad längs gångstråket där tiotusentals helsingborgare och gäster från andra håll passerar dagligen. Här kan du finna några minuters lugn och ro i festivalvimlet.

Vid Pilgrimstältet erbjuder stadens kyrkor inte bara barnaktiviteter, underhållning och möjlighet att sitta ner och fika, utan även möjlighet till pilgrimsvandring, gudstjänster och andakt.

I år medverkar bl a B12, Ulf Christiansson, Rydebäcks Gospel, Håkan Calman, Royal Gospel Choir, och Cover Girls.

Varje dag under Pilgrimsfestivalen finns det möjlighet att deltaga i pilgrimsvandringar under ledning av Lennarth Nilsson kl 16, 18 och 20.

Läs mer om program, gäster och de olika tälten på Pilgrimsfestivalens hemsida.

Eller ladda ner programmet som pdf här!

Välkommen!