syrien

I gudstjänsten på söndag 20 nov samlar vi in pengar till Equmeniakyrkans kampanj ”Tänd ett ljus – Syrien”. Kollekten samt pengar från sopplunchen och auktion går oavkortat till insamlingen. Kom med och bidra!

tandettljussyren_logoI Equmeniakyrkans insamling Tänd ett ljus – Syrien får vi tillsammans möjlighet att dela med oss för att bistå våra medmänniskor i Syrien och Libanon.

Din gåva ger särskilt stöd till skolgång för syriska flyktingbarn i Libanon, samt till att bistå syriska familjer som är kvar i hemlandet med resurser som behövs till barnens skolgång – men även med förnödenheter som medicin och mat.

Equmeniakyrkan samarbetar med Nationella Evangeliska Synoden i Syrien och Libanon. Många av kyrkans församlingar är hårt drabbade av inbördeskriget och genom en gåva till Tänd ett ljus – Syrien kan vi bistå dem i arbetet för återuppbyggnad och en varaktig fred. Och ge våra medmänniskor nytt hopp om framtiden.

Du kan också ge en gåva genom att:

• swisha till Equmeniakyrkan på 9003286
  • sätta in en gåva på Equmeniakyrkans 90-konto: pg 90 03 28-6 eller bg 900-3286

Märk inbetalningarna med ”Syrien”.