Välkommen att fira gudstjänst i Slottshagskyrkan 21 januari kl 11.

Vi har tagit upp Markusåret igen och texterna är hämtade från Mark 10:1-31 varav barnkyrkan pratar om en mindre del av detta textavsnitt. Det är en inte helt enkelt textavsnitt att hantera. Men om man läser hela detta textavsnitt, så ser vi att det spelar ingen roll hur perfekt vi lever vi kommer ändå aldrig ända fram, för det är bara igenom Guds nåd som vi kan ta oss ända fram. Detta illustreras så fint i mitten av textavsnittet med Jesus och barnen. Temat kommer alltså att kretsa kring Guds nåd.

I gudstjänsten medverkar: Fredrik Södertun med predikan, Agneta Boström är mötesledare, Lena Carlsvärd och Hanseric Orre sjunger och Lars Thunberg spelar. Gudstjänsten sänds i Helsingborgs närradio på 99,2 MHz.

Samtidigt som gudstjänsten pågår uppe i kyrkan samlas barnkyrkan/söndagsskolan en trappa ner i Kärnpunkten.

Efter gudstjänsten serveras det gott kyrkkaffe! Välkomna!