Nu startar scouterna igen. Höstterminen drar igång onsdagen den 5 sep kl. 17:30. Vi träffas i Kärnpunkten i Slottshagskyrkan.

Länk till hösten program: https://drive.google.com/open?id=1oLyhvpJJhPVsMAGsDKz3p95hXRYk-zeM

I Slottshagskyrkans scoutkår lär vi oss spännande saker genom att själva testa och prova på, träffar nya kompisar och har kul! Vi leker, löser kluriga uppgifter, övar oss i ledarskap och är med om små och stora äventyr tillsammans, ofta utomhus.

Slottshagskyrkans scoutkår är en del av Equmenia Slottshagskyrkan och vi håller oftast till i Slottshagsskyrkan. Minst en gång om året har vi hajk, en sorts övernattning när vi är ute i naturen.

Vi brukar börja varje scoutkväll med en samling, då vi pratar om vad som ska hända under kvällen och sjunger tillsammans. På slutet har vi andakt, en stund då vi funderar över viktiga saker som Gud och så kan de som vill vara med och be.

Scoutverksamheten i Slottshagskyrkan är för barn i åk 1 och uppåt.

Ledare:
Daniel Salomonsson (Kårchef)
Martin Forsberg
Jenny Wärn

Terminsavgiften för Equmenia Slottshagskyrkan är 150 kr och betalas in på PG 58 98 81-2.