Tillsvidare fortsätter vi fira gudstjänst på söndagarna och vår verksamhet i veckorna fortsätter också. Vi följer myndigheternas rekommendationer och följer läget kontinuerligt.

Under den här tiden behöver vi visa varandra extra hänsyn.

• Om du har symptom på luftvägsinfektion stannar du hemma. Men hör gärna av dig ändå, vi kan ju ha kontakt på andra sätt än att träffas.
  • I kyrkan hälsar vi inte i hand utan på andra sätt. Ögonkontakt och en nickning eller en hand på hjärtat är ett förslag.
  • Och självklart tvättar vi våra händer noga. Ett tips är att sjunga ”Gud som haver” två gånger under handtvätten. Då blir handtvättandet samtidigt en bönestund. Och det är ju bra!

Vi önskar dig Guds välsignelse.

/Styrelsen och pastor Fredrik Södertun

Läs mer: Equmeniakyrkans information med anledning av coronaviruset.

Uppdatering 18 mars – RPG har beslutat att ställa in samtliga samlingar för resten av vårterminen: 31 mars, 14 april, 5 maj. Samt utfärden, promenaderna, stickcaféet, bibelstudium, schack, RPG-kören och bokcirkeln då vår åldersgrupp är en riskgrupp i coronatider.

Uppdatering 20 mars – Tillsvidare ställer vi in kyrkkaffet.