Välkommen att fira gudstjänst i Slottshagskyrkan på söndag 22 mars kl 11.

Det blir en gudstjänst på kyrkoårets tema och det är Jungfru Marie bebådelsedag och temat är Guds mäktiga verk. Fredrik Södertun predikar och kommer att utgå från temat Guds mäktiga verk samt förhålla sig till den kris vi nu befinner oss i. Vi kommer även fira att våra vänner från Iran äntligen har fått sitt uppehållstillstånd och allt detta kan vi samla under Guds mäktiga verk.

Hanna Forsberg och Elisabeth Falk medverkar med sång och musik.

Det är inget organiserat kyrkkaffe på söndag, men vi som är där kan ordna eller bjuda hem varandra om vi vill.

Välkomna!

Och…

• Om du har symptom på luftvägsinfektion stannar du hemma. Men hör gärna av dig ändå, vi kan ju ha kontakt på andra sätt än att träffas.
  • I kyrkan hälsar vi inte i hand utan på andra sätt. Ögonkontakt och en nickning eller en hand på hjärtat är ett förslag.
  • Och självklart tvättar vi våra händer noga. Ett tips är att sjunga ”Gud som haver” två gånger under handtvätten. Då blir handtvättandet samtidigt en bönestund. Och det är ju bra!