Vi tror att Jesus menar allvar när han säger ”Där två eller tre är samlade i mitt namn är jag mitt ibland dem” (Matt 20:18). Det innebär att varje församling, oavsett hur stor eller liten den är, är en plats där människor kan möta Jesus.

Nu är det dags för årets viktiga insamling till det nationella arbetet. I det gemensamma arbetet finns kompetens, resurser och stöd för din församling. Till detta behövs pengar. Det vi samlar in används till församlingsutveckling, utbildning, migrationsarbete, evangelisation, församlingsgrundande och så mycket mer. Så hjälper vi små och stora församlingar att växa och utvecklas.

I år har vi också valt att komplettera insamlingen med en uppmaning att be. För att tydligt visa att vi hör ihop startar vi nu en bönekedja. Varje församling i vår kyrka får ansvar för en annan församling att be för. Den församlingen ber, i sin tur, för en annan församling. På så sätt knyter vi samman oss som kyrka och visar att vi tar ansvar för varandra. I bön, givande och kärlek.

Nu visar vi att vi hör ihop! Låt oss be för varandra och ge en generös gåva till vårt gemensamma arbete.

Pär Alfredsson
Nationell chef
Equmeniakyrkan

I vår församling har vi fått Kristofferkyrkans församling i Karlshamn att be för. Och Mellersta Gotlands Baptistförsamling ber för oss.

Var också med och stötta Equmeniakyrkans nationella insamling genom:
SWISH: 900 32 86 eller BANKGIRO: 900-3286

Gå gärna in på https://equmeniakyrkan.se/ge-en-gava/tvaellertre/ för att läsa mer.

Tack för att du är med!