Vill du vara med och förutsättningslöst samtala om detta med målet att starta något till hösten?

Vi är några som vill arbeta för att tröskeln till vår kyrka blir lägre.

Det finns redan en grupp som planerar utåtriktat vuxenarbete. I den här gruppen kommer vi att fokusera på en alternativ gudstjänstform. Kanske det inte kommer att likna en gudstjänst men vi tror att det kan bli en möjlighet till stillhet som är lättillgänglig för dem som bor runt kyrkan och för dem som passerar den.

Det finns många sätt att göra det på. Exakt när det går är svårt att bestämma i nuläget. Kanske vi ska starta med pod-tv? Välkommen att höra av dig till Magnus Franzén på 0704-50 90 30 eller på e-post magnus@strit.com. Vi är redan idag några intresserade men vill gärna bli 5-8 i teamet.

Vi söker dig som brinner för att se nya ansikten i vår gemenskap.