Välkommen att fira gudstjänst med oss i Slottshagskyrkan på söndag 25 oktober kl 11. Antingen på plats (med hänsyn och åtgärder anpassade till rådande corona-läge) eller via Facebook eller slottshagskyrkan.se.

Det är den 20:e söndagen efter trefaldighet och temat är ”Att leva tillsammans”.

I gudstjänsten medverkar Fredrik Södertun, Elisabeth Falk, Helena Andersson och Cecilia Andersson.

Fredrik kommer att predika över följande text från Matteusevangeliet 13:53–57:

När Jesus hade avslutat sina liknelser lämnade han trakten. Han kom till sin hemstad, och där undervisade han i synagogan så att man häpnade och sade: ”Varifrån kommer den mannens visdom och underverk? Är det inte snickarens son? Heter inte hans mor Maria och hans bröder Jakob och Josef och Simon och Judas? Och bor inte alla hans systrar här hos oss? Varifrån har han då allt detta?” Så blev han en stötesten för dem. Men Jesus sade till dem: ”En profet blir ringaktad bara i sin hemstad och i sitt hem.”

En predikan om att leva tillsammans trots och med våra olikheter.

Välkommen med!