Equmeniakyrkan i Helsingborg arrangerar en bokcirkel för alla intresserade

Vad händer när bibelns berättelser sätts i händerna på sökande, troende och människor som oroas över vad som händer med samhället och vår planet?

Stanna upp. Vidga sinnena. Börja där Gud själv började – i naturens andlighet och i sången om livet. Gör vi det, kan vi upptäcka beröringen mellan tusenåriga texter och den folkliga andligheten i vår tid. Här spelar pilgrimsvandringen en avgörande roll.

Författaren utmanar oss alla, och kanske troende i synnerhet, att lyssna in varandra för att hitta anknytningspunkter. För om någon tar monopol på ”sanningen” riskerar vi förlora många som idag är på väg bort från sitt andliga arv och sina kulturella rötter.

Sången om livet speglar drömmen om en större pilgrimsrörelse.
När kyrkfolk, tolvstegare och sökare från den alternativa scenen möts i en dialog – gärna som en pilgrimsvandring – sätts alla i rörelse mot ett djupare liv och en rimligare värld.

Plats: Rosengårdskyrkan
Tid: 19-21
Datum: 10/11, 17/11, 24/11, 1/12 och 8/12

Harry Månsus är med via länk 8/12

Boken beställer var och en själv. Förslagsvis Votum förlag.

Vi som står bakom bokcirkels är Lars Dalesjö och Pehr Ågårdh

Anmälan görs via mejl på lars.dalesjo@gmail.com eller pell06e@gmail.com