Klimatkrisen, tycker du att den angår dig personligen och våra församlingar? Vad betyder det att vi i Equmeniakyrkan utlyst klimatnödläge?

Det senast året har vi varit en grupp i Rosengårdskyrkan och Slottshagskyrkan som studerat klimatkrisen och kyrkans ansvar för Guds skapelse. Vi har fört samtal som har utgått från två böcker: Peter Halldorf ”Därför sörjer jorden” och Harry Månsus ”Sången om livet”. Nu planerar vi att fortsätta med öppna samtal för en ”Grönare kyrka”.

Du är välkommen att delta. Vi inleder onsdagen den 26/1 kl.19.00 – 20.30. Fortsättningen följer varannan onsdag (9/2, 23/2, 9/3 osv). Du behöver inte ha läst dessa böcker för att nu komma med.

Vid starten på onsdagen den 26/1 får vi göra bekantskap med några medlemmar av ”Helsingborgarnas klimatavtal”. De ska berätta för oss, och vi får prata med dem, om en bok de läst som svarar på frågan varför det inte händer mer i klimatorons tid: Kali Andersson m.fl. ”Klimatpsykologi, Hur vi skapar hållbar förändring.”

Tyvärr måste vi hålla detta möte på ZOOM. Det är lättare att delta än man tror! Har du mobiltelefon eller uppkopplad dator så kommer du med genom att klicka på nedanstående länk

Topic: Utskott
Join Zoom Meeting https://us06web.zoom.us/j/92494409195
Meeting ID: 924 9440 9195

Lars Dalesjö är uppkopplad från 18.50 aktuella dagar. Välkomna till angelägna samtal.

Lars Dalesjö, Gustav Josefsson & Pehr Ågård