Vad?
Mycket att utforska! Läger med många olika spännande aktiviteter att välja mellan, lek, pyssel, nya kompisar att träffa, andakter, sång, musik, gudstjänst och glassparty! Tema: Frälsarkransen.

Vem?
För dig som är 10-12 år.

Var?
I Rosengårdskyrkan, Helsingborg

När?
Fredagen 28 oktober till söndagen 30 oktober

Kostnad?
Lägret kostar 200:-. Betalning görs med Swish på plats eller faktureras i efterhand via mejl. Kolla med kyrkan/ledare närmast dig om de kan sponsra.

Du kan välja mellan olika aktiviteter på lördagen. Här är de:

Tikva -lugna tränings- och avslappningsövningar, Gejming -spel på olika sätt tillsammans med kompisar och ledare, Bakning -något gott att bjuda hela lägret på, Drama/teater -roll- och dramalekar som kanske blir en liten föreställning, Sång/Kör -sångövning, glädje och lek, Dans – kul rörelse för hela kroppen, Återbruk -ta med ett gammalt klädesplagg och sy om till något nytt och spännande, Klättring -prova på repklättring inomhus, Film -var med och gör en film.

Du väljer i anmälan ditt första-, andra- och tredjehandsval och så ser vi till så att du får två av dina val.

Vi kommer att sova på golvet i klassrum, så ta med liggunderlag eller luftmadrass, och sovsäck/täcke/lakan & kudde. Mer saker du behöver packa ner är: Toagrejer till exempel tandborste, tandkräm och liten handduk. Kläder att byta med och varma kläder och skor att ha utomhus, pyjamas och inneskor (om du vill).

Ledare som planerat lägret och kommer att vara med är: Emma Olsson, Tureholmskyrkan i Sösdala, Jennie Malmgren, Centrumkyrkan i Bjuv, Jenny Wärn, Slottshagskyrkan i Helsingborg, Kim Lillskog, Rosengårdskyrkan i Helsingborg och Liselotte Spåre på Region Syd. Vi ser gärna också att lokala ledare och extra vuxna följer med.

Anmäl dig på länken här senast 16/10: Anmälan till Xplore Här kan du också anmäla om du vill ha någon vuxen med dig, det skriver du i fältet Noteringar i anmälan. Har du frågor så mejla Liselotte Spåre på Equmeniakyrkan Region Syd, liselotte.spare@equmeniakyrkan.se. Mer information får du på mejl, när du anmält dig. Då har du också möjlighet att anmäla hur många som kommer till lunch och glassfest på söndagen.

Vi ses!