annons_pastorVi längtar – gör du?

Slottskyrkan finns centralt i Helsingborg och vill att fler i vår stad ska lära känna Gud. Vi har i vår församling formulerat fyra längtansområden – Vittnesbörd, Gemenskap, Lärjungaskap och Diakoni (läs mer om våra tankar här). Vill du vara med och göra verklighet av vår längtan?

Vi vill mycket och kan mycket.

Nu söker vi en ledare/pastor/föreståndare på hel-eller deltid med några års erfarenhet. Det är vår tro att du med din undervisning, ditt ledarperspektiv och din andliga klarsyn kommer att bidra till att omsätta vår längtan till vardagsliv. Slotthagskyrkan, som är en del av Equmeniakyrkan, har drygt 250 medlemmar idag.

Ansök redan idag och senast 18 december genom att skicka ditt CV tillsammans med dina egna tankar utifrån vår vision till vår ordförande Magnus Franzén, magnus@strit.com. Du är välkommen att ta kontakt med honom på 0704-50 90 30. Vi intervjuar löpande!